• Forrige leksjon
  • Spill av
  • Neste leksjon
  • Tilbake 10 sek
  • Fram 10 sek
  • 00:00 / 00:00
    Slå av lyd
  • Innstillinger
  • Fullskjerm

Gratiskurs i digital markedsføring

Espen Faugstad

1

Google Analytics

Utvid eller slå sammen
2

Google AdWords

Utvid eller slå sammen
3

Facebook-markedsføring

Utvid eller slå sammen
4

Avslutning

Utvid eller slå sammen

Kursbeskrivelse

  • Espen Faugstad
  • 33 leksjoner
Digital markedsføring handler i stor grad om å beherske alle de teknologiske verktøyene som er tilgjengelig. Det krever at man tar verktøyene på alvor og lærer å bruke dem i praksis. Det er først når man har bred forståelse, at man ser logikken og mulighetene som ligger der ute. Det er ikke nok å påstå at man er analytisk, om man ikke kan bruke Google Analytics. Det er ikke nok å påstå at man er en effektiv markedsfører, hvis man ikke kjenner til Facebooks annonseverktøy eller Googles AdWords. De som kan dokumentere at de behersker Google Analytics, Google AdWords og Facebooks annonseverktøy vil kunne oppleve at dette åpner dører til fagmiljøer og spennende kreative stillinger. Og kjennskap til disse verktøyene kan være faktoren som tipper søknadsprosessen i din favør, når man søker jobb. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg å bruke Google Analytics, Google AdWords og Facebooks annonseverktøy. Kurset er laget for deg som vil heve din digitale kompetanse. Kurset har en praktisk tilnærming, hvor du kan følge kurset samtidig som du jobber med de samme verktøyene. Du kan når som helst stoppe kurset og gå tilbake dersom du har gått glipp av noe eller ønsker å repetere noe. Google Analytics er et gratis analayseverktøy som gjør det mulig å spore trafikken på nettstedet ditt. Google Analytics kan gi detaljert innsikt i hvordan besøkende bruker nettstedet ditt, hvem de er, hvor gammel de er, hvilke interesser de har, hvor de kom fra, hvilke sider de besøkte og når de forlot nettstedet ditt. Google AdWords er et annonseverktøy der hvem som helst kan gå inn og by på annonseplass knyttet til demografi, interesser, plasseringer, emner og søkeord. Uavhengig av om du ønsker å tiltrekke deg nye kunder eller få tidligere kunder til å returnere til nettstedet ditt, vil Google Adwords kunne hjelpe deg med å nå målene dine. Facebooks annonseadministrasjon er et annonseverktøy der du kan opprette og administrere Facebook-annonsene dine. Annonseadministrasjonen gjør det enkelt å opprette annonser og velge en målgruppe basert på demografi, interesser og atferd. I tillegg kan du enkelt måle effekten av dine markedsføringskampanjer. I kapittel 01 lærer du å bruke Google Analytics. Du lærer hva Google Analytics er, hvorfor det er nyttig og hvordan du installerer det på eget nettsted. Deretter lærer du å bruke Sanntid, Målretting, Trafikk, Atferd og Konverteringer. I kaptitel 02 lærer du å bruke Google AdWords. Du lærer hva Google AdWords er, hvorfor det nyttig og hvordan du tar det i bruk. Deretter lærer du forskjellen på budstrategiene: CPM, CPC og CPA. Videre lærer du å lage en kampanje, annonsegruppe og annonse. Du lærer også hvordan budrunden fungerer og hvordan kvalitetspoeng påvirker hvor mye du må betale for et klikk på din annonse. I kapittel 03 lærer du å bruke Facebooks annonseadministrasjon. Du lærer hvordan annonseadministrasjonen fungerer og hvordan du installerer Facebook-pikselen på eget nettsted. Videre lærer du å lage en markedsføringskampanje, definere en målgruppe, velge en budstrategi, designe en annonse og gjennomføre en A/B-test.
Vis mere

Anmeldelser

0
(0 anmeldelser)
5
4
3
2
1