• Forrige leksjon
  • Spill av
  • Neste leksjon
  • Tilbake 10 sek
  • Fram 10 sek
  • 00:00 / 00:00
    Slå av lyd
  • Innstillinger
  • Fullskjerm

Nettkurs i Facebook: annonsering (2014)

Espen Faugstad

1

Bli kjent med Facebook-annonsering

Utvid eller slå sammen
2

Kom i gang med annonsering

Utvid eller slå sammen
3

Opprett en enkel annonse

Utvid eller slå sammen
4

Promotere og fremme

Utvid eller slå sammen
5

Opprett en avansert annonse

Utvid eller slå sammen
6

Administrere annonser

Utvid eller slå sammen
7

Rapporter

Utvid eller slå sammen
8

Forbedre annonsene

Utvid eller slå sammen
9

Avslutning

Utvid eller slå sammen

Kursbeskrivelse

  • Espen Faugstad
  • 33 leksjoner
Dette kurset passer for deg som vil lære hvordan man lager, publiserer og administrerer annonser på Facebook, enten det er til eget formål, eller på vegne av andre. Kursinstruktør Espen Faugstad lærer deg alt du måte vite for å få maksimalt ut av annonseverktøyet til Facebook. Dette omfatter hvordan du velger riktig målretting for kampanjen din, bestemmer hvem som skal se annonsen din, avgjør hvor mye du er villig til å betale for å vise annonsen din, samt hvordan annonsen skal se ut. Videre kommer du til å lære hvordan du promoterer og fremmer et innlegg, oppretter en avansert annonse med konverteringssporing og administrerer eksisterende annonser. Du lærer også hvordan man analyserer statistikker for å avdekke effekten av en kampanje. Avslutningsvis lærer du hva man kan gjøre for å forbedre en allerede eksisterende annonse. Det første du lærer i kurset er hvilke annonsetyper du kan lage på Facebook, og hvordan du definerer en målgruppe. Videre lærer du å opprette en enkel annonse, legge til et annonsebilde, lage en annonsetekst, definere en målgruppe basert på geografi, demografi, interesser og adferd. Deretter lærer du å lage et annonsebudsjett og publiserer din annonse på Facebook. Deretter lærer du å promotere en Facebook-side, fremme et innlegg, og ta i bruk avanserte funksjoner for annonsering. Dette inkluderer å ta i bruk konverteringssporing og hvordan du oppretter en annonse med en egendefinert målgruppe. Avslutningsvis lærer du å forbedre dine annonser slik at du oppnår høyere klikkfrekvens dermed høyere avkastning eller ROI (return of investment).
Vis mere

Anmeldelser

0
(0 anmeldelser)
5
4
3
2
1