• Forrige leksjon
  • Spill av
  • Neste leksjon
  • Tilbake 10 sek
  • Fram 10 sek
  • 00:00 / 00:00
    Slå av lyd
  • Innstillinger
  • Fullskjerm

Nettkurs i Facebook: remarketing

Espen Faugstad

1

Kom i gang

Utvid eller slå sammen
2

Remarketing

Utvid eller slå sammen
3

Annonse

Utvid eller slå sammen
4

Avslutning

Utvid eller slå sammen

Kursbeskrivelse

  • Espen Faugstad
  • 13 leksjoner
Remarketing gjør det mulig å vise annonser til personer som har besøkt nettsiden din eller brukt mobilapplikasjonen din. Hvis folk for eksempel forlater kassen din uten å fullføre en bestilling, da kan du bruke remarketing til å få kontakt med dem igjen ved å vise dem relevante annonser på Facebook. I starten av kurset lærer du hvordan man installerer en Facebook-piksel på nettsiden din. Dette må gjøres før du kan gjennomføre remarketing på Facebook. Deretter lærer du hvordan man lager en remarketing kampanje. Her lærer du hvordan man definerer en regel som må oppfylles før kampanjen aktiveres. Dette kan for eksempel være at folk forlater kassen uten å fullføre en bestilling, besøker et gitt antall sider, eller noe helt annet. Remarketing, eller målrettet annonsering, er en form for annonsering som baserer seg på handlingene til de som besøker nettsiden din. La meg forklare. Se for deg at jeg besøker en nettbutikk som selger sko. Jeg navigerer rundt på nettsiden helt til jeg finner en sko jeg har lyst til å kjøpe. Jeg trykker på "Legg i handlekurv" og går videre til kassen. Når jeg kommer til kassen prøver jeg å finne frem kredittkortet mitt. Men i samme øyeblikk får jeg besøk av en venn. Dermed glemmer jeg å fullføre ordren. Hadde det ikke vært greit om du kunne lage en annonse som kun ble vist til personer som hadde forlatt kassen din, uten å fullføre ordren? Det er dette remarketing handler om. Men remarketing kan du definere hvilke handlinger de besøkende må gjennomføre på nettsiden din før de blir inkludert i en remarketing liste. I dette kurset lærer du alt du trenger for å komme raskt i gang med remarketing på Facebook.
Vis mere

Anmeldelser

0
(0 anmeldelser)
5
4
3
2
1