• Forrige leksjon
  • Spill av
  • Neste leksjon
  • Tilbake 10 sek
  • Fram 10 sek
  • 00:00 / 00:00
    Slå av lyd
  • Innstillinger
  • Fullskjerm

Nettkurs i Facebook: annonsestrategier

Espen Faugstad

1

Introduksjon

Utvid eller slå sammen
2

Demografi (strategi)

Utvid eller slå sammen
3

Interesser (strategi)

Utvid eller slå sammen
4

Atferd (strategi)

Utvid eller slå sammen
5

Remarketing (strategi)

Utvid eller slå sammen
6

Analyse

Utvid eller slå sammen
7

Avslutning

Utvid eller slå sammen

Kursbeskrivelse

  • Espen Faugstad
  • 34 leksjoner
Det å markedsføre på Facebook er ingen stor bragd, det kan alle få til. Det som mange derimot har problemer med, det er å levere gode resultater over tid. Digital markedsføring er ikke noe man kan sette opp, for deretter å glemme. Det krever systematisk og analytisk tilnærming. Hemmeligheten ligger i å teste, evaluere, forbedre og prøve på nytt. I dette kurset lærer du teknikker og strategier som vil løfte din markedsføring til neste nivå. Du lærer å installere en Facebook-piksel, sette opp konverteringssporing, og gjøre klar for remarketing. Du lærer å lage målgruppetilpassede annonser, måle effekt, og forbedre annonser på bakgrunn av statistikk og analyse. I kapittel 01 lærer du å installere en Facebook-piksel og sette opp konverteringssporing. Du lærer også å lage remarketinglister basert på tid, atferd og handlinger. I kapittel 02 lærer du å lage en målgruppetilpasset annonse basert på demografisk informasjon. I kapittel 03 lærer du å lage annonser basert på interesser. I kapittel 04 lærer du å lage annonser basert på adferd. I kapittel 05 lærer du å lage kostnadseffektive remarketingkampanjer som skaper resultater, samt hvordan man gjennomfører A/B-tester. I kapittel 06 lærer du å analysere effekten av ulike kampanjer og avdekke styrkene og svakhetene ved disse. Dette gjør vi ved hjelp av Facebook og Google Analytics. Du vil også få tips til programmer og verktøy som det kan være lurt å ta i bruk. Velkommen til kurs!
Vis mere

Anmeldelser

0
(0 anmeldelser)
5
4
3
2
1