6t 10m ⋅ 89 videoer ⋅ 511 deltakere
Google Ads – tidligere kalt Google AdWords – er et annonseverktøy fra Google hvor du kan by på annonseplasser knyttet til spesifikke søkeord. Enten du ønsker å tiltrekke nye kunder til selskapet ditt, få tidligere kunder til å returnere eller få flere til å ringe deg, kan du bruke Google Ads.
Google Ads gjør det enkelt å nå potensielle kunder, uansett hvor de måtte befinne seg på internett. Du kan målrette annonsene dine mot kunder i bestemte land, områder eller byer – eller innenfor en viss radius fra bedriften eller butikken din.
Det er gratis å bruke Google Ads, og du betaler kun når noen klikker på annonsen din, ser videoen din eller ringer selskapet ditt. Budsjettet bestemmer du selv. Noen bedrifter bruker titusener av kroner i måneden, andre nøyer seg med mindre.
I dette kurset kommer kursinstruktør Espen Faugstad til å lære deg alt du trenger for å bruke Google Ads på en kostnadseffektiv måte. Du lærer hvordan man oppretter en konto, installerer Google Ads-taggen på egen nettside og legger til konverteringssporing.
Deretter lærer du hvordan Google Ads er organisert, hvordan man finner riktig målgruppe, legger til søkeord, m.m. Videre lærer du å lage tekst-, bilde-, video-, og remarketingannonser. Avslutningsvis lærer du å analysere effekten av kampanjene, annonsegruppene og annonsene dine.
I kapittel 01 lærer du å opprette en konto, installere Google Ads-taggen på egen nettside og legge til konverteringssporing. I kapittel 02 lærer du hvordan Google Ads er organisert. I kapittel 03 lærer du å kartlegge en målgruppe for et produkt eller en tjeneste.
I kapittel 04 lærer du å finne søkeord, analysere søkeord og bruke søkeordmålretting. I kapittel 05 lærer du hvordan auksjonen fungerer, og hvordan bud og kvalitetspoeng påvirker plassering. I kapittel 06 lærer du å lage tekstannonser.
I kapittel 07 lærer du å lage bildeannonser. I kapittel 08 lærer du å lage videoannonser. I kapittel 09 lærer du å lage remarketinglister og -annonser. I kapittel 10 lærer du å analysere effekten av kampanjer, annonsegrupper, søkeord og annonser. I kapittel 11 lærer du å bruke regler, funksjoner og eksperimenter.
Vær den første som skriver en anmeldelse.