• Forrige leksjon
  • Spill av
  • Neste leksjon
  • Tilbake 10 sek
  • Fram 10 sek
  • 00:00 / 00:00
    Slå av lyd
  • Innstillinger
  • Fullskjerm

Nettkurs i Google Ads: komplett (2018)

Espen Faugstad

1

Introduksjon

Utvid eller slå sammen
2

Brukergrensesnitt

Utvid eller slå sammen
3

Målgruppe

Utvid eller slå sammen
4

Søkeord

Utvid eller slå sammen
5

Auksjon

Utvid eller slå sammen
6

Tekstannonser

Utvid eller slå sammen
7

Bildeannonser

Utvid eller slå sammen
8

Videoannonser

Utvid eller slå sammen
9

Remarketing

Utvid eller slå sammen
10

Analyse

Utvid eller slå sammen
11

Avansert

Utvid eller slå sammen
12

Avslutning

Utvid eller slå sammen

Kursbeskrivelse

  • Espen Faugstad
  • 89 leksjoner
Google Ads - tidligere kalt Google AdWords - er et annonseverktøy fra Google hvor du kan by på annonseplasser knyttet til spesifikke søkeord. Enten du ønsker å tiltrekke nye kunder til selskapet ditt, få tidligere kunder til å returnere eller få flere til å ringe deg, kan du bruke Google Ads. Google Ads gjør det enkelt å nå potensielle kunder, uansett hvor de måtte befinne seg på internett. Du kan målrette annonsene dine mot kunder i bestemte land, områder eller byer - eller innenfor en viss radius fra bedriften eller butikken din. Det er gratis å bruke Google Ads, og du betaler kun når noen klikker på annonsen din, ser videoen din eller ringer selskapet ditt. Budsjettet bestemmer du selv. Noen bedrifter bruker titusener av kroner i måneden, andre nøyer seg med mindre. I dette kurset kommer kursinstruktør Espen Faugstad til å lære deg alt du trenger for å bruke Google Ads på en kostnadseffektiv måte. Du lærer hvordan man oppretter en konto, installerer Google Ads-taggen på egen nettside og legger til konverteringssporing. Deretter lærer du hvordan Google Ads er organisert, hvordan man finner riktig målgruppe, legger til søkeord, m.m. Videre lærer du å lage tekst-, bilde-, video-, og remarketingannonser. Avslutningsvis lærer du å analysere effekten av kampanjene, annonsegruppene og annonsene dine. I kapittel 01 lærer du å opprette en konto, installere Google Ads-taggen på egen nettside og legge til konverteringssporing. I kapittel 02 lærer du hvordan Google Ads er organisert. I kapittel 03 lærer du å kartlegge en målgruppe for et produkt eller en tjeneste. I kapittel 04 lærer du å finne søkeord, analysere søkeord og bruke søkeordmålretting. I kapittel 05 lærer du hvordan auksjonen fungerer, og hvordan bud og kvalitetspoeng påvirker plassering. I kapittel 06 lærer du å lage tekstannonser. I kapittel 07 lærer du å lage bildeannonser. I kapittel 08 lærer du å lage videoannonser. I kapittel 09 lærer du å lage remarketinglister og -annonser. I kapittel 10 lærer du å analysere effekten av kampanjer, annonsegrupper, søkeord og annonser. I kapittel 11 lærer du å bruke regler, funksjoner og eksperimenter.
Vis mere

Anmeldelser

0
(0 anmeldelser)
5
4
3
2
1