• Forrige leksjon
  • Spill av
  • Neste leksjon
  • Tilbake 10 sek
  • Fram 10 sek
  • 00:00 / 00:00
    Slå av lyd
  • Innstillinger
  • Fullskjerm

Nettkurs i Google AdWords: komplett (2017)

Espen Faugstad

1

Introduksjon

Utvid eller slå sammen
2

Brukergrensesnitt

Utvid eller slå sammen
3

Søkeord

Utvid eller slå sammen
4

Tekstannonser

Utvid eller slå sammen
5

Budrunden

Utvid eller slå sammen
6

Bud

Utvid eller slå sammen
7

Bildeannonser

Utvid eller slå sammen
8

Videoannonser

Utvid eller slå sammen
9

Remarketing

Utvid eller slå sammen
10

Statistikker

Utvid eller slå sammen
11

Avslutning

Utvid eller slå sammen

Kursbeskrivelse

  • Espen Faugstad
  • 82 leksjoner
Google Adwords er et annonseverktøy fra Google, der hvem som helst kan gå inn og by på annonseplass knyttet til spesifikke søkeord. Uavhengig om du ønsker å tiltrekke deg nye kunder eller få tidligere kunder til å returnere til nettstedet ditt, vil Google AdWords hjelpe deg med å nå målene dine. Med Goole AdWords kan du enkelt nå ut til potensielle kunder på relevante sider over hele internett. Det er ingen faste utgifter knyttet til bruk av Google AdWords og du bestemmer selv hvor mye du er villig til å betale for et klikk på annonsene dine. Dette gir deg full kontroll over utgiftene. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å kunne bruke Google AdWords på en effektiv måte. Du lærer hvordan Google AdWords er organisert, hvordan du lager en tekstannonse, bildeannonse og videoannonse, i tillegg til hvordan du lager en remarketing-kampanje og sporer konverteringer. Med denne kunnskapen vil alt ligge til rette for at du skal kunne slå konkurrentene dine og oppnå suksess på nett. I starten av kurset lærer du hvordan man installerer og konfigurerer Google AdWords. Dette omfatter hvordan man installerer og knytter Google AdWords til et nettsted, samt hvordan man knytter AdWords til Google Analytics og Google Search Console. Deretter i kurset lærer du hvordan Google AdWords er bygget opp. Dette omfatter hvordan startsiden, kampanjer, muligheter, rapporter og verktøy fungerer i praksis. Du lærer også hvordan man finner og analyserer potensialet til ulike søkeord ved hjelp av Google Keywordplanner, Google Trends, Google Alerts og Google Autocomplete. Videre i kurset lærer du hvordan man lager en tekstannonse, bildeannonse og videoannonse. Dette omfatter hvordan man lager selve annonsen, kobler annonsen mot et søkeord eller andre egendefinerte kriterier. Du lærer også hvordan kvalitetspoeng påvirker hvor mye du må betale for et klikk på annonsen din, samt hvordan man forbedrer poengsummen. Mot slutten av kurset lærer du hvordan man lager remarketing-kampanjer basert på egendefinerte remarketing-lister. Du lærer også hvordan man leser og analyserer statistikken som Google AdWords gir brukeren - informasjon som er gull verdt hvis du vet hva du skal se etter.
Vis mere

Anmeldelser

0
(0 anmeldelser)
5
4
3
2
1