• Forrige leksjon
  • Spill av
  • Neste leksjon
  • Tilbake 10 sek
  • Fram 10 sek
  • 00:00 / 00:00
    Slå av lyd
  • Innstillinger
  • Fullskjerm

Nettkurs i Google Adwords: grunnleggende (2014)

Espen Faugstad

1

Bli kjent med Adwords

Utvid eller slå sammen
2

Kom i gang med Adwords

Utvid eller slå sammen
3

Søkeord

Utvid eller slå sammen
4

Lag annonse

Utvid eller slå sammen
5

Angi bud

Utvid eller slå sammen
6

Quality Score

Utvid eller slå sammen
7

Optimalisere

Utvid eller slå sammen
8

Konverteringssporing

Utvid eller slå sammen
9

Statistikk

Utvid eller slå sammen
10

Remarketing

Utvid eller slå sammen
11

Bildeannonser

Utvid eller slå sammen
12

Videoannonser

Utvid eller slå sammen
13

Avslutning

Utvid eller slå sammen

Kursbeskrivelse

  • Espen Faugstad
  • 45 leksjoner
Adwords er et nettbasert annonseverktøy fra Google, der hvem som helst kan gå inn og by på annonseplass koblet til spesifikke søkeord. Det som gjør Google Adwords så utrolig effektivt, sett i forhold til tradisjonell annonsering, er at annonsører kan nå personer som aktivt søker etter deres produkter eller tjenester. Dette gjør at annonsene blir mer effektivt sett fra annonsørens side, og mer nyttig sett fra mottakerens side. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å komme raskt i gang med Google Adwords. Dette omfatter hvordan du lager en annonsekonto, kampanje, annonsegruppe og annonse, forskjellen på CPM, CPC og CPA, hvordan budrunden og Quality Score påvirker hvor mye betaler for et klikk på din annonse, hvordan mye mer. Det første du lærer i kurset er hvorfor du bør annonsere på nett. Deretter lærer du kort hva Google Adwords er og hvordan tjenesten fungerer. Du lærer også forskjellen på budstrategiene: CPM, CPC og CPA. Du lærer å velge ut søkeord for din annonse. Du lærer også å bruke tjenesten søkeordplanlegger for å evaluere dine valgte søkeordene for å avdekke volum og konkurransenivå. Du lærer deretter å lage en kampanje, annonsegruppe og annonse. Du lærer også å bruke ulike samsvarstyper for søkeord (fleksibelt samsvar, endringselement for fleksibelt samsvar, setningssamsvar, eksakt samsvar og negativt samsvar). Du lærer hva Quality Score er og hvordan det påvirker hvor mye du må betale for et klikk på din annonse. Du lærer også hvordan du kan forbedre din Quality Score, slik at du betaler mindre for et klikk på din annonse. Du lærer hvordan du bruker en konveteringssporing. Dette gjør at du kan spore når en annonse genererer en konvertering, f.eks. et kjøp i din butikk. Dette gjør at du enkelt kan måle effekten av dine annonser. Du lærer hva remarketing er og hva det kan gjøre for deg. Med remarketing kan du annonsere direkte til de som har gjort en spesifikk handling på din nettside. Dette kan f.eks. være de som har lagt et produkt i handlevognen, uten å gjennomføre et kjøp. Det siste du lærer i kurset er hvordan du lager en bilde- eller videoannonse. Dette gjør at du kan annonsere direkte til dine potensielle kunder gjennom foto eller video.
Vis mere

Anmeldelser

0
(0 anmeldelser)
5
4
3
2
1