• Forrige leksjon
  • Spill av
  • Neste leksjon
  • Tilbake 10 sek
  • Fram 10 sek
  • 00:00 / 00:00
    Slå av lyd
  • Innstillinger
  • Fullskjerm

Nettkurs i Google Analytics: komplett (2016)

Espen Faugstad

1

Introduksjon

Utvid eller slå sammen
2

Installere Google Analytics

Utvid eller slå sammen
3

Brukergrensesnitt

Utvid eller slå sammen
4

Målgruppe

Utvid eller slå sammen
5

Trafikk

Utvid eller slå sammen
6

Atferd

Utvid eller slå sammen
7

Segmenter

Utvid eller slå sammen
8

Hendelser

Utvid eller slå sammen
9

Konverteringer

Utvid eller slå sammen
10

Nyttige funksjoner

Utvid eller slå sammen
11

Avslutning

Utvid eller slå sammen

Kursbeskrivelse

  • Espen Faugstad
  • 70 leksjoner
Google Analytics er et gratis analyseverktøy fra Google som sporer trafikken fra nettstedet ditt. Google Analytics kan måle salg og konverteringer, gi detaljert innsikt i hvordan besøkende bruker nettstedet ditt, hvordan de ankom nettstedet, hvilke sider de besøkte og når de forlot nettstedet ditt. Google Analytics er en effektiv og brukervennlig rapporteringsplattform. Ved hjelp av noen få klikk kan du enkelt velge hvilke data du vil se og analysere. Du kan enkelt forstå hvilke deler av nettstedet ditt som gir gode resultater, hvilke sider som er mest populære, slik at du kan skape den beste brukeropplevelsen. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å kunne bruke Google Analytics på en effektiv måte. Du kommer til å lære hvordan man installerer Google Analytics, samt hvordan man bruker Sanntid, Målgruppe, Trafikk, Adferd og Konverteringer. Med denne kunnskapen vil du få full oversikt over styrkene og svakhetene til nettstedet ditt. I starten av kurset lærer du hvordan man installerer og konfigurerer Google Analytics. Dette omfatter hvordan du sjekker at sporingskoden er riktig installert, filtrerer egen IP-adresse, kobler Analytics til Google AdWords og Google Search Console. Deretter lærer du hvordan Google Analytics er bygget opp. Dette omfatter hvordan du tilpasser datoen som påvirker hvilke statistikk som vises, bruker utforskeren, legger til en annotering, bruker data, prosentandel, resultat, sammenligning og sanntid. Videre lærer du å hvordan Målgruppe, Trafikk, Atferd og Konverteringer fungerer. Her kan du finne ut hvem som besøker nettstedet ditt, hvor de kommer fra, hva de gjør på nettstedet, og hvem som gjennomfører en handling som er nyttig for deg. Dermed blir det lettere å forstå hvorfor noen kjøper, og andre ikke. Denne informasjonen vil hjelpe deg med å forbedre nettstedet ditt slik at du når forretningsmålene dine.
Vis mere

Anmeldelser

0
(0 anmeldelser)
5
4
3
2
1