• Forrige leksjon
  • Spill av
  • Neste leksjon
  • Tilbake 10 sek
  • Fram 10 sek
  • 00:00 / 00:00
    Slå av lyd
  • Innstillinger
  • Fullskjerm

Gratiskurs i Facebook: markedsføring

Espen Faugstad

1

Introduksjon

Utvid eller slå sammen
2

Opprett annonse

Utvid eller slå sammen
3

Avslutning

Utvid eller slå sammen

Kursbeskrivelse

  • Espen Faugstad
  • 13 leksjoner
Dette kurset passer for deg som ønsker å lære å markedsføre på Facebook. Facebook-markedsføring gjør det mulig å finne de rette personene for din bedrift eller organisasjon, fange oppmerksomheten deres og oppnå resultater. Du kan definere en målgruppe basert på demografi, interesser, atferd og kontaktinformasjon. I tillegg har du full kontroll over utgiftene koblet til annonseringen på Facebook. Men hvorfor bør du markedsføre på Facebook? Facebook er verdens desidert største sosiale nettsamfunn, og tjenesten har 1,9 milliarder aktive månedlige brukere på verdensbasis (mars 2017). I Norge har 3,4 millioner nordmenn en Facebook-profil, og 83 % av dem bruker tjenesten daglig. 42 % av de som markedsfører på Facebook mener nettsamfunnet er avgjørende for bedriftens suksess. Det er med andre ord lett å se hvorfor Facebook spiller en stadig viktigere rolle for bedrifter og organisasjoner som bedriver digital markedsføring. Espen Faugstad kommer til å være din kursinstruktør og han kommer til å lære deg hvordan du lager lager, publiserer og administrerer annonser på Facebook, enten det er til eget formål eller på vegne av andre. Du lærer å lage kampanjer, annonsesett og annonser, samt hvordan du velger målsetting, målgruppe, plasseringer, budsjett, format, m.m. Velkommen! I kapittel 01 lærer du å lage en annonsekonto, legge til betalingsinformasjon og installere Facebook-pikselen på egen nettside. Du lærer også hvordan annonseadministrasjonen fungerer. Dette omfatter hvordan du analyserer statistikk, søker opp annonser, filtrerer annonser, m.m. I kapittel 02 lærer du å lage en kampanje, annonsesett og annonse. Du lærer også hvordan man definerer en målgruppe basert på demografi, interesser, atferd og kontaktinformasjon. I tillegg lærer du hvordan du velger hvor annonsen skal vises og hvor mye du er villig til å betale for et klikk på din annonse. Videre lærer du å lage en annonse, legge til bilder, overskriftter, tekst, handlingsoppfordring, m.m. Til slutt lærer du å lage en A/B-test.
Vis mere

Anmeldelser

0
(0 anmeldelser)
5
4
3
2
1