• Forrige leksjon
  • Spill av
  • Neste leksjon
  • Tilbake 10 sek
  • Fram 10 sek
  • 00:00 / 00:00
    Slå av lyd
  • Innstillinger
  • Fullskjerm

Nettkurs i HubSpot: grunnleggende

Espen Faugstad

1

Introduksjon

Utvid eller slå sammen
2

Konfigurer

Utvid eller slå sammen
3

Lead flows

Utvid eller slå sammen
4

Collected Forms

Utvid eller slå sammen
5

Contacts

Utvid eller slå sammen
6

Avslutning

Utvid eller slå sammen

Kursbeskrivelse

  • Espen Faugstad
  • 22 leksjoner
HubSpot er et salgs- og markedsføringsverktøy som hjelper bedrifter med å tiltrekke seg besøkende, konvertere besøkende til kunder og kunder til ambassadører. Firmaet ble grunnlagt i 2006 av Brian Halligan og Dharmesh Shah. HubSpot bygger på det velkjente fenomenet Inbound Marketing, som kort fortalt handler om å få kunden til å komme til deg, i stedet for at du oppsøker kunden. HubSpot er markedsledende innen "Marketing Automation" og har 17,61 % markedsandeler, etterfulgt av Adobe Marketing Cloud (15,24 %), IgnitionOne (8,5 %), Beeketing (7,35 %), Zotabox (5,33 %), Active Campaign (4,06 %) og Marketo (2,69 %). I 2016 hadde HubSpot en samlet inntekt på 271 millioner amerikanske dollar, opp 49 % sammenlignet med 2015. Videre kan HubSpot skilte med 34 000 kunder og 3 400 partnere i over 90 land. Det er med andre ord ingen overdrivelse å si at de er markedsledende innenfor sitt segment. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å gi deg rask og grunnleggende innføring i HubSpot. HubSpot kan deles opp i 3 ulike deler: CRM, Marketing Hub og Sales Hub - og fokuset i dette kurset kommer til å være på gratis-versjonen av Marketing Hub. Det betyr at du kan bli kjent med HubSpot, før du eventuelt betaler for verktøyet (for det er ikke gratis). Hvis kurset blir populært, kommer vi til å lage flere kurs i HubSpot. Og med det sagt, ønsker vi deg velkommen til kurs i HubSpot. I kapittel 01 lærer du hva HubSpot er og hvorfor det er nyttig. Du lærer også hvordan du oppretter en konto og hvordan brukergrensesnittet er organisert. I kapittel 02 lærer du å konfigurere din konto. Dette omfatter hvordan du installerer sporingskoden på egen nettside, kobler en e-postkonto og e-postleverandør til HubSpot, samt hvordan du legger til flere bruker til din HubSpot-konto. I kapittel 03 lærer du å bruke et verktøy som heter Lead Flows. Ved hjelp av Lead Flows kan du legge til "popup"-skjemaer på din nettside, og sende ut automatiserte e-poster til alle som har fylt ut skjemaet. I kapittel 04 lærer du å bruke Collected Forms. Ved hjelp av Collected forms kan du automatisk koble alle skjemaer på din nettside til HubSpot. I kapittel 05 lærer du å bruke CRM-verktøyet.
Vis mere

Anmeldelser

0
(0 anmeldelser)
5
4
3
2
1