1t 13m ⋅ 33 videoer ⋅ 364 deltakere
I dette kurset lærer du hvordan din bedrift eller organisasjon kan bruke Instagram for å nå ut til flere potensielle kunder. Kursinstruktør Espen Faugstad guider deg gjennom hele prosessen og hjelper deg med å få mest mulig ut av din Instagram-profil.
I starten av kurset lærer du hvordan man lager en konto på Instagram. Deretter lærer du hvordan man bruker applikasjonen. Videre lærer du hva man kan gjøre for å skape engasjement og dialog med følgerne sine på Instagram. Avslutningsvis lærer du hvordan man publiserer bilder og video på Instagram, legger til bildetekst og emneord + mye mer.
Det første du lærer i kurset er hvordan du lager en brukerkonto på Instagram for din bedrift eller organisasjon. Du lærer også hvordan du legger til et profilbilde, biografi og link til din nettside. Videre lærer du hvordan: «Hjem», «Søk», «Kamera», «Aktivetet» og «Profil» fungerer. Dette er viktig for at du skal forstå hvordan Instagram fungerer. Deretter skal jeg vise deg et par norske bedrifter som bruker Instagram på en god måte. Vi skal se nærmere på Instagram-profilene til: XXL, DNB, Eljøp, Bohus, Komplett, Nille og G-sport.
Det neste du lærer i kurset er hvordan bruker Instagram på en god og effektiv måte. Du lærer hvordan du tar gode bilder med mobilen, hvordan du legger til emneord, hvordan du skriver en bildetekst, og mye mer. Du kommer også til å lære hvordan du lager en innholdsstrategi for din bedrift eller organisasjon. Det siste du lærer er hvordan du måler effekten av aktivitetene dine på Instagram. Dette er nyttig for å avdekke hvilke type innhold som engasjerer dine følgere.
Vær den første som skriver en anmeldelse.