Nettkurs i Mailchimp: komplett (2019)
1
Introduksjon
2
Lister
3
Evaluering
4
Skjemaer
4.1 Signup form (build)
4.2 Signup form (design)
4.3 Signup form (translate)
4.4 Signup forms with alerts
4.5 Signup thank you page
4.6 Opt-in confirmation email
4.7 reCAPTCHA conformation
4.8 Confirmation thank you page
4.9 Final welcome email
4.10 Unsubscribe form
4.11 Unsubscribe success page
4.12 Goodbye email
4.13 Profile update email
4.14 Profile update email sent
4.15 Update profile form
4.16 Update profile sample form
4.17 Update profile thank you page
4.18 Embedded forms
4.19 Subscribe pop-up
5
Maler
6
Kampanjer (vanlig)
7
Kampanjer (auto)
8
Kampanjer (annet)
9
Rapporter
10
Avslutning
Kursbeskrivelse
Mailchimp er et e-postmarkedsføringsverktøy for bedrifter og organisasjoner. Verktøyet gjør det enkelt å markedsføre produkter eller tjenester gjennom e-post. Selskapet ble stiftet i 2001 av Ben Chestnut og Dan Kurzius - og er blitt det foretrukne verktøyet for e-postmarkedsførere verden over.
Så hva er hemmeligheten bak suksessen til Mailchimp? Hvorfor velger e-postmarkedsførere Mailchimp over alternativene. Ett ord - brukervennlighet. Det finnes knapt noe selskap som har forstått viktigheten av brukervennlighet i større grad enn Mailchimp (med unntak av Apple før i tiden). Og med en kombinasjon av brukervennlighet og kvalitet skaper Mailchimp et uovervinnelig produkt.
De som kjenner Utdannet vet at vi har forsøkt mange forskjellige e-postmarkedsføringsverktøy. Men gang på gang ser vi oss nødt til å returnere til Mailchimp. Det høres kanskje negativt ut, og det er det forsåvidt, men ikke for Mailchimp. De har laget et produkt som i noens øyne er dyrt (inkludert våre), men kvaliteten er ubestridelig. Det er kanskje derfor Mailchimp koster mer enn sine konkurrenter.
I dette kurset kommer Espen Faugstad til å gi deg en komplett gjennomgang av Mailchimp - verdens beste e-postmarkedsføringsverktøy. I begynnelsen lærer du å installere og konfigurere Mailchimp på riktig måte. Deretter lærer du å lage lister, grupper og segmenter. Videre lærer du å lage skjemaer, maler og nyhetsbrev. Kort oppsummert, alt du trenger for å bli en Mailchimp-ekspert.
I kapittel 01 lærer du hvordan Mailchimp er organisert og hvordan du konfigurerer Mailchimp på riktig måte. Dette omfatter hvordan du kobler Mailchimp til tjenester som: Facebook, Twitter, Google Analytics, Shopfiy, WooCommerce og WordPress.
I kapittel 02 lærer du å lage lister, grupper, segmenter og tagger. Du lærer å legge til abonnenter og importere abonnenter fra et Excel-dokument. I kapittel 03 blir du introdusert for regler som hjelper deg med å lage gode nyhetsbrev. Vi skal også se på styrkene og svakhetene på nyhetsbrev sendt ut av kjente norske merkevarer.
I kapittel 04 lærer du å lage profesjonelle skjemaer som gjør det enkelt for dine abonnenter å melde seg på ditt nyhetsbrev, oppdatere sine innstillinger, osv. I kapittel 05 lærer du å lage en nyhetsbrev-mal, som du kan bruke igjen og igjen. I kapittel 06 lærer du å lage og sende ut profesjonelle nyhetsbrev basert på malen du lagde i forrige kapittel.
I kapittel 07 lærer du å automatisere utsendelsen av nyhetsbrev. Dette omfatter hvordan du lager flere nyhetsbrev som automatisk sendes ut basert på egendefinerte triggere. En essensiell ferdighet for alle som jobber med e-postmarkedsføring. I kapittel 08 lærer du å lage Facebook-annonser og Google Ads-annonser ved hjelp av Mailchimp, landingssider, fysiske postkort og påmeldingsskjemaer. I det siste kapittelet lærer du å analysere effekten av dine kampanjer. Velkommen til Mailchimp-kurs!
Vis mere
Anmeldelser
0(0 anmeldelser)
5
4
3
2
1
Du må være logget inn for å skrive en anmeldelse.