• Forrige leksjon
  • Spill av
  • Neste leksjon
  • Tilbake 10 sek
  • Fram 10 sek
  • 00:00 / 00:00
    Slå av lyd
  • Innstillinger
  • Fullskjerm

Nettkurs i Mailchimp: komplett (2019)

Espen Faugstad

1

Introduksjon

Utvid eller slå sammen
2

Lister

Utvid eller slå sammen
3

Evaluering

Utvid eller slå sammen
4

Skjemaer

Utvid eller slå sammen
5

Maler

Utvid eller slå sammen
6

Kampanjer (vanlig)

Utvid eller slå sammen
7

Kampanjer (auto)

Utvid eller slå sammen
8

Kampanjer (annet)

Utvid eller slå sammen
9

Rapporter

Utvid eller slå sammen
10

Avslutning

Utvid eller slå sammen

Kursbeskrivelse

  • Espen Faugstad
  • 73 leksjoner
Mailchimp er et e-postmarkedsføringsverktøy for bedrifter og organisasjoner. Verktøyet gjør det enkelt å markedsføre produkter eller tjenester gjennom e-post. Selskapet ble stiftet i 2001 av Ben Chestnut og Dan Kurzius - og er blitt det foretrukne verktøyet for e-postmarkedsførere verden over. Så hva er hemmeligheten bak suksessen til Mailchimp? Hvorfor velger e-postmarkedsførere Mailchimp over alternativene. Ett ord - brukervennlighet. Det finnes knapt noe selskap som har forstått viktigheten av brukervennlighet i større grad enn Mailchimp (med unntak av Apple før i tiden). Og med en kombinasjon av brukervennlighet og kvalitet skaper Mailchimp et uovervinnelig produkt. De som kjenner Utdannet vet at vi har forsøkt mange forskjellige e-postmarkedsføringsverktøy. Men gang på gang ser vi oss nødt til å returnere til Mailchimp. Det høres kanskje negativt ut, og det er det forsåvidt, men ikke for Mailchimp. De har laget et produkt som i noens øyne er dyrt (inkludert våre), men kvaliteten er ubestridelig. Det er kanskje derfor Mailchimp koster mer enn sine konkurrenter. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å gi deg en komplett gjennomgang av Mailchimp - verdens beste e-postmarkedsføringsverktøy. I begynnelsen lærer du å installere og konfigurere Mailchimp på riktig måte. Deretter lærer du å lage lister, grupper og segmenter. Videre lærer du å lage skjemaer, maler og nyhetsbrev. Kort oppsummert, alt du trenger for å bli en Mailchimp-ekspert. I kapittel 01 lærer du hvordan Mailchimp er organisert og hvordan du konfigurerer Mailchimp på riktig måte. Dette omfatter hvordan du kobler Mailchimp til tjenester som: Facebook, Twitter, Google Analytics, Shopfiy, WooCommerce og WordPress. I kapittel 02 lærer du å lage lister, grupper, segmenter og tagger. Du lærer å legge til abonnenter og importere abonnenter fra et Excel-dokument. I kapittel 03 blir du introdusert for regler som hjelper deg med å lage gode nyhetsbrev. Vi skal også se på styrkene og svakhetene på nyhetsbrev sendt ut av kjente norske merkevarer. I kapittel 04 lærer du å lage profesjonelle skjemaer som gjør det enkelt for dine abonnenter å melde seg på ditt nyhetsbrev, oppdatere sine innstillinger, osv. I kapittel 05 lærer du å lage en nyhetsbrev-mal, som du kan bruke igjen og igjen. I kapittel 06 lærer du å lage og sende ut profesjonelle nyhetsbrev basert på malen du lagde i forrige kapittel. I kapittel 07 lærer du å automatisere utsendelsen av nyhetsbrev. Dette omfatter hvordan du lager flere nyhetsbrev som automatisk sendes ut basert på egendefinerte triggere. En essensiell ferdighet for alle som jobber med e-postmarkedsføring. I kapittel 08 lærer du å lage Facebook-annonser og Google Ads-annonser ved hjelp av Mailchimp, landingssider, fysiske postkort og påmeldingsskjemaer. I det siste kapittelet lærer du å analysere effekten av dine kampanjer. Velkommen til Mailchimp-kurs!
Vis mere

Anmeldelser

0
(0 anmeldelser)
5
4
3
2
1