3t 53m ⋅ 73 videoer ⋅ 321 deltakere
Mailchimp er et e-postmarkedsføringsverktøy for bedrifter og organisasjoner. Verktøyet gjør det enkelt å markedsføre produkter eller tjenester gjennom e-post. Selskapet ble stiftet i 2001 av Ben Chestnut og Dan Kurzius – og er blitt det foretrukne verktøyet for e-postmarkedsførere verden over.
Så hva er hemmeligheten bak suksessen til Mailchimp? Hvorfor velger e-postmarkedsførere Mailchimp over alternativene. Ett ord – brukervennlighet. Det finnes knapt noe selskap som har forstått viktigheten av brukervennlighet i større grad enn Mailchimp (med unntak av Apple før i tiden). Og med en kombinasjon av brukervennlighet og kvalitet skaper Mailchimp et uovervinnelig produkt.
De som kjenner Utdannet vet at vi har forsøkt mange forskjellige e-postmarkedsføringsverktøy. Men gang på gang ser vi oss nødt til å returnere til Mailchimp. Det høres kanskje negativt ut, og det er det forsåvidt, men ikke for Mailchimp. De har laget et produkt som i noens øyne er dyrt (inkludert våre), men kvaliteten er ubestridelig. Det er kanskje derfor Mailchimp koster mer enn sine konkurrenter.
I dette kurset kommer Espen Faugstad til å gi deg en komplett gjennomgang av Mailchimp – verdens beste e-postmarkedsføringsverktøy. I begynnelsen lærer du å installere og konfigurere Mailchimp på riktig måte. Deretter lærer du å lage lister, grupper og segmenter. Videre lærer du å lage skjemaer, maler og nyhetsbrev. Kort oppsummert, alt du trenger for å bli en Mailchimp-ekspert.
I kapittel 01 lærer du hvordan Mailchimp er organisert og hvordan du konfigurerer Mailchimp på riktig måte. Dette omfatter hvordan du kobler Mailchimp til tjenester som: Facebook, Twitter, Google Analytics, Shopfiy, WooCommerce og WordPress.
I kapittel 02 lærer du å lage lister, grupper, segmenter og tagger. Du lærer å legge til abonnenter og importere abonnenter fra et Excel-dokument. I kapittel 03 blir du introdusert for regler som hjelper deg med å lage gode nyhetsbrev. Vi skal også se på styrkene og svakhetene på nyhetsbrev sendt ut av kjente norske merkevarer.
I kapittel 04 lærer du å lage profesjonelle skjemaer som gjør det enkelt for dine abonnenter å melde seg på ditt nyhetsbrev, oppdatere sine innstillinger, osv. I kapittel 05 lærer du å lage en nyhetsbrev-mal, som du kan bruke igjen og igjen. I kapittel 06 lærer du å lage og sende ut profesjonelle nyhetsbrev basert på malen du lagde i forrige kapittel.
I kapittel 07 lærer du å automatisere utsendelsen av nyhetsbrev. Dette omfatter hvordan du lager flere nyhetsbrev som automatisk sendes ut basert på egendefinerte triggere. En essensiell ferdighet for alle som jobber med e-postmarkedsføring. I kapittel 08 lærer du å lage Facebook-annonser og Google Ads-annonser ved hjelp av Mailchimp, landingssider, fysiske postkort og påmeldingsskjemaer. I det siste kapittelet lærer du å analysere effekten av dine kampanjer. Velkommen til Mailchimp-kurs!
Vær den første som skriver en anmeldelse.