• Forrige leksjon
  • Spill av
  • Neste leksjon
  • Tilbake 10 sek
  • Fram 10 sek
  • 00:00 / 00:00
    Slå av lyd
  • Innstillinger
  • Fullskjerm

Nettkurs i søkemotoroptimalisering: ekspert

Espen Faugstad

1

Google

Utvid eller slå sammen
2

Keywordtool

Utvid eller slå sammen
3

Traffic Travis

Utvid eller slå sammen
4

Screaming Frog

Utvid eller slå sammen
5

Ahrefs

Utvid eller slå sammen
6

Moz

Utvid eller slå sammen
7

Buzzsumo

Utvid eller slå sammen
8

SimilarWeb

Utvid eller slå sammen
9

Avslutning

Utvid eller slå sammen

Kursbeskrivelse

  • Espen Faugstad
  • 38 leksjoner
Søkemotoroptimalisering (SEO) handler om å øke synlighet til en eller flere sider på internett. Det handler om å overbevise Google om at nettsiden din fortjener bedre eksponering enn konkurrentenes nettsider. Dette kurset passer for deg som har grunnleggende forståelse av søkemotoroptimalisering, og som nå ønsker å ta et steg videre. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer i dette kurset til å lære deg hvordan du bruker flere forskjellige SEO-verktøy. I starten av kurset lærer du hvordan man analyserer og overvåker søkeord ved hjelp av Google. Deretter lærer du hvordan man analyserer, avdekker og fikser svakheter ved egen nettside ved hjelp av Screaming Frog. Videre lærer du hvordan man analyserer og overvåker konkurrentenes nettside ved hjelp av Ahrefs, Moz og Buzzsumo. I kapittel 01 lærer du hvordan man gjennomfører en søkeordanalyse via Google Keywordplanner. Du lærer også hvordan man finner ut hvordan populariteten til ett eller flere søkeord har utviklet seg over tid via Google Trends. Videre lærer du hvordan man overvåker ett eller flere søkeord via Google Alerts. I kapittel 02 lærer du hvordan man bruker Keywordtool. Dette verktøy gjør at det blir enkelt å finne nye søkeord som man potensielt kan søkemotoroptimalisere en side rundt. Verktøy er blitt meget populært i SEO-miljøet, og ikke uten grunn, det er nemlig gratis å bruke. I kapittel 03 lærer du hvordan man bruker gratisprogrammet Traffic Travis. Dette programmet gjør at man kan overvåke rangeringen til en nettside rundt ett eller flere søkeord. På den måten kan du enkelt se om synligheten til en nettside utvikler seg i positiv eller negativ retning. I kapittel 04 lærer du hvordan man indekserer og analyserer egen nettside ved hjelp av gratisprogrammet Screaming Frog. Programmet gjør at du enkelt kan avdekke svakheter ved egen nettside. Dette omfatter hvordan du finner ødelagte linker, duplisert innhold, svake titler + mer. I kapittel 05 lærer du hvordan man analyserer og overvåker konkurrentenes nettsider ved hjelp av analyseverktøyet Ahref. Dette verktøyet gjør at man får full kontroll over konkurrentenes aktiviteter på internett. Du kan enkelt finne ut hvor mye trafikk de får, hvem som linker til dem, hvilke søkeord de rangerer høyt på + mye mer. I kapittel 06 lærer du hvordan man bruker det som kanskje er verdens mest brukte SEO-verktøy, nemlig Moz. Moz gir deg full kontroll over egen nettside og konkurrentenes nettside, ut i fra et SEO-perspektiv. Dette verktøyet har alt en SEO-ekspert kan drømme om, og vel så det. I kapittel 07 lærer du hvordan man overvåker all aktivitet som skjer på sosiale medier via analyseverktøyet Buzzsumo. Ved hjelp av Buzzsumo kan du overvåke hva som er mest populært på sosiale medier, hvor mye aktivitet konkurrentene dine skaper på sosiale medier, og mye mer. I kapittel 08 lærer du hvordan man bruker programmet Similarweb. Programmet kan fortelle deg hvor mye trafikk konkurrentene dine mottar fra Google, hvem som linker til dem, hvor godt likt de er av Google, m.m.
Vis mere

Anmeldelser

0
(0 anmeldelser)
5
4
3
2
1